Zgodovina spletnega oglaševanja

Prve oblike spletnega oglaševanja, kot ga poznamo danes, so se na spletu pojavile leta 1994. Na sliki spodaj je primer oglasne pasice (banner) z začetkov spletnega oglaševanja. Prvi prikaz pasice je bil 25. oktobra 1994.

prva oglasna pasica

Naročnik za prikaz te pasice je bilo podjetje AT&T Inc., ameriško telekomunikacijsko podjetje, pasica se je prikazovala na spletni strani HotWired.com. Hotwired je s to akcijo vzbudil zanimanje tudi pri drugih podjetjih, tako so se kmalu prikazovale pasice podjetij Club Med, Volvo in MCI.

Začetki pojavljanja oglasnih pasic na spletnih straneh so bili neorganizirani, kar se tiče velikosti. Tako naj bi bilo že več kot 200 različnih velikosti oglasnih pasic, kar je prinašalo nepotrebne dodatne stroške, saj so morali oglaševalci prilagajati velikosti svojih oglasnih pasic vsakemu založniku spletnega mesta posebej. Tako sta organizaciji CASIE in IAB leta 2006 sprejeli standarde velikosti pasic. Uporaba sprejetih dimenzij pa ni bila obvezna, vendar se je dobro prijela, saj so tudi spletni založniki ponujali zakup oglasnega prostora omenjenih dimenzij. [21]

Kmalu po pojavu prve oglasne pasice, je korak naprej naredil Hewlett-Packard, multinacionalna združba informacijskih tehnologij, ki je izdelala eno izmed prvih interaktivnih pasic. Pasica velikosti 728 x 90 je vsebovala arkadno igro Pong in velja kot prva pasica z večpredstavnostno vsebino (rich-media). Pasica je omogočala igranje igre in je kmalu dosegala dosti višje odstotke klikov kot navadne pasice. Dosegala naj bi 3-krat več klikov v primerjavi z navadnimi pasicami. HP pong pasica, prikazana na sliki spodaj , velja za enega večjih prelomov v zgodovini oglaševanja, saj je v tistem času večino pasic bilo v obliki statičnih gif ali za odtenek bolj kvalitetnih jpg datotek.

pong pasica

Vrhunec spletnega oglaševanja je bil konec 20. stoletja. Investitorji so začeli vlagati v spletne strani, mnogi med njimi so na ta račun tudi obogateli. Na prelomu tisočletja smo tudi v Sloveniji dobili prvo oglaševalsko mrežo, Iprom. Med leti 2001 in 2003 se je množično razširila uporaba oglasov v obliki izskočnega okna (pop-up). Spletne strani so bile večkrat zasičene s tako obliko oglasov, tako je spletni brskalnik Opera ponujal dodatek za blokiranje prikazovanja izskočnih oken. Leta 2005 so se na spletnih straneh začeli pojavljati video oglasi, kar je dodalo novo dimenzijo spletnemu oglaševanju. Video oglasi tako niso bili zgolj domena televizijskega oglaševanja. Leta 2007 je bilo za oglaševanje na spletnih straneh namenjenih 10 bilijonov dolarjev, kar je 14 odstotkov celotnega proračuna oglaševanja. Leta 2011 je bil znesek porabe že 80,2 bilijona, leto kasneje pa 94,2 bilijona dolarjev, kar znaša 15 odstotkov celotnega proračuna oglaševanja.

Dodaj odgovor